Jak to funguje?

1. Vyberte si program o který máte zájem

2. Vyplňte Kontaktní formulář (na stránce dole).

3. Já se Vám ozvu a domluvíme se již konkrétně.

Program se odehrává u Vás. Domluvíme den, čas, obsah lekce. Pak už se můžete těšit na mojí návštěvu ve Vaší škole nebo školce.

4. Po uskutečnění vystavuji fakturu a odesílám k proplacení. Lekce jsou možné hradit i z ŠABLON.


DÉLKA: 

  • Pro věkovou skupinu 2-3 (4) let doporučuji max 30 minut.
  • Pro věkovou skupinu 4 - 5 (6) let doporučuji 45 minut.
  • Pro věkovou skupinu 5 - 7 let může být i lekce 60 minut.

Vy znáte Vaše děti nejlépe, proto posouzení, na kolik zvládají organizovanou činnost, nechám na Vašem zvážení a posléze na společné domluvě. 


CENA:

  • 45 - 60 minut / 1500 Kč
  • 30 minut / 1000 Kč 
  • Do 30 km od místa bydliště (Sobíňov, Vysočina) cesťák v ceně, nad 30 km se cena navyšuje náklady na dopravu. 


PRAVIDELNÉ LEKCE v ZŠ a MŠ? Navštěvuji stejnou třídu v jednom roce vícekrát? Cena se pak vypočítává individuálně. Největší přínos pro děti, pedagogy i pro mě samotnou je právě pravidelná výuka těchto lekcí. Máte o pravidelnou výuku zájem ale nejste si jisti co Vám a dětem tolik lekcí přinese? Ozvěte se mi, ráda si s Vámi popovídám o obsahu, metodikách a přínosech. Také navrhnu individuální docházkový plán s novou, levnější cenovou nabídkou.


Programy pro děti i pedagogický personál z MŠ a ZŠ Podhůří Železných hor jsou díky podpoře MAS Železné hory, Evropské unii, Ministerstvu kultury a Národnímu plánu obnovy REALIZOVÁN ZDARMA. 

Máte zájem o program, kontaktujte prosím Báru Polívkovou, která Vám sdělí, zda jsou ještě pro realizaci volné finanční prostředky (map@podhurizeleznychhor.cz).


KREATIVNÍ POHYB 

do škol a školek


PRO KOHO?

Pro děti z MŠ, ZŠ 

KDE? U Vás v ZŠ/MŠ. Je potřeba prostor k pohybu pro všechny děti. Lepší menší tělocvična než velká hala.

KDY: Zavolejte mi nebo mi napište a domluvíme si termín návštěvy. 

Lektorka: Lenka Červená

VÍCE INFO A REZERVACE: tanchi.cervena@gmail.com / 737 580 003


CO NÁS ČEKÁ?

S Žáky si prostřednictvím kreativně pohybových her / aktivit vyzkoušíme pohyb tak jak ho dosud na hodině Tělesné výchovy nepoznali. Pohyb, jenž rozvíjí tvořivost, nonverbální komunikaci, spolupráci mezi dětmi i svobodnou volbu ve vyjádření každého podle svých pohybových možností a aktuálního emočního rozpoložení. Děti se učí nejen vnímat sami sebe, ale také reagují na ostatní.

⇒ Prostřednictvím POHYBOVÝCH KVALIT a EXPRESE děti komunikují s okolním světem a vyjadřujÍ tak své myšlenky, představy nebo pocity.

⇒ Žák blíže poznává sám sebe i rozdílnost druhých. Učí se být sám sebou, vyjádřit svůj postoj, názor a respektovat druhé.

⇒ Smyslem lekcí je také překračování vlastních hranic.


CO JE KREATIVNÍ POHYBOVÁ VÝCHOVA?

U kreativně pohybové výchovy nám jde převážně o poznávání nových pohybových možností a pohybových kvalit aktivací naší představivosti, která vede žáka k tvořivému procesu. Hlavní poznávací metodou se stává tanečně-pohybová hra, která je vždy navozena motivací žáků, ta se mění dle věkové skupiny. Používají se tyto prostředky: obrázky, rekvizity, psychomotorické a další pomůcky, příběhy, básničky, výtvarné náměty aj. Pedagog žáky vede k nezáměrnému učení spojenému s prožitkem. Učí se poznávat své možnosti i svůj vnitřní emocionální svět, který prostřednictvím pohybu vyjadřuje ven a vytváří tak vztah s okolním světem.

U dětí rozvíjíme nonverbální komunikaci, která dává možnost poznat druhé jiným způsobem. Svoboda k vyjádření je zde na prvním místě. Pedagog se snaží vytvořit podpůrné a bezpečné prostředí, které podporuje u dětí vnitřní motivaci. Dítě má tak možnost se svobodně vyjádřit ve svém vlastním tempu prostředky, které jsou v souladu s jeho emočním i psychosociálním vývojem.

Prostřednictvím HRY rozvíjíme v žácích smysl pro rytmus, vnímání a propojení se s hudebním doprovodem - využíváme reprodukovanou hudbu i živý doprovod s hudebními nástroji.

V lekci děti vedeme k dalšímu rozvoji pohybových schopností, ovšem vždy v návaznosti na individuální rozvoj osobnosti. Žáky taktéž učíme rovnováze, obratnosti a orientaci v prostoru.


K čemu Kreativní pohyb? Kreativní pohyb jako forma psychohygieny- Kreativním pohybem k všestrannému pohybu- Kreativní pohyb jako prostředek pro sebepoznání, seberozvoj a spolupráci ve skupině

 
Co nás čeká?

Lektorka využívá při výuce metody posilující vnímání vlastního těla, jeho signálů a pocitů. Poznáváme své tělo po fyzické, emoční i psychické stránce.

Celou lekcí nás provází příběh nebo více tématických aktivit, které jsou vedené hravou formou. Kreativní pohyb u dětí rozvíjí představivost, sebeuvědomění, posiluje sebevědomí i schopnost vlastního projevu. V pohybové složce rozvíjí všestrannost, koordinaci těla, dynamiku a další kvality pohybu jako je čas, váha, fokus, tvarování těla a další. V pohybu aktivujeme pravou i levou hemisféru. Pracujeme také s prostorem, rytmem a hudebním cítěním. 

Zapojujeme Relaxační techniky, které vedou děti k aktivnímu nebo pasivnímu odpočinku a načerpání nových sil.

Do lekce lektorka zapojuje básně nebo písně, které vytvořila pro posílení prožitku k jednotlivým činnostem. V průběhu lekce využíváme hudební nástroje i reprodukovanou hudbu.

Není to primárně tanec, avšak někteří, kteří k tanci mají blízko se k němu přirozenou formou dostanou. Nejde zde o opakování kroků nebo učení choreografie, ale o přirozenost pohybu podporující jeho funkčnost a kreativitu.


Lekcí provází lektorka Lenka Červená s 20 letou praxí, v oblasti pohybu a tance. Lektorka Pilates, Školy pánevního dna a somatického vědomého pohybu s pedagogickým vzděláním.www.tanchi.cz 


Co je KREATIVNÍ TANEC / POHYB?

Kreativní tanec je umělecká - tvůrčí činnost při které je kladen důraz na svobodný projev jedince v tanci. Nejedná se zde tedy o pouhou nápodobu pohybu, ale o vnímání svého těla a o napojení na to co se děje i uvnitř těla (vnitřní svět). K tanci se snaží lektor motivovat různými způsoby, vždy však vybírá dle věku účastníků např. příběhem, hrou, obrázky, hudbou... U kreativního tance podporujeme prožitek, (vnímáme své pocity a emoce, které se učíme vyjadřovat ven) představivost a individualitu osobnosti. Zadání k tanci je vždy motivováno cílem, ke kterému lektor směřuje - pohybové kvality, prostor, prožitek v tanci, tvary těla, dynamické kvality atd.


KREATIVNÍM POHYBEM K TVOŘIVOSTI

pohybové lekce pro pedagogy 

PRO KOHO? pro pedagogický personál, není potřeba žádná pohybová zkušenost 

KDE? Sobíňov

TERMÍNY:  již proběhly. Další ráda uskutečním po předchozí domluvě.

Možná účast na jedné lekci nebo navštívit všechny.

KDY: STŘEDA 18:10 - 19:10 hod

Lektorka: Lenka Červená

VÍCE INFO A REZERVACE: tanchi.cervena@gmail.com / 737 580 003

https://www.tanchi.cz/kreativni-programy-pro-skoly-a-skolky-podhuri-zeleznych-hor/<br>


CO NÁS ČEKÁ?

Každý má možnost být kreativní, to že nemáme tuto složku rozvinutou neznamená, že to nelze... Kreativním pohybem otevřeme nové možnosti a to jak ve vašem pohybujícím se těle, tak ve vašich dalších tvůrčích procesech.

Budeme se věnovat vědomému, somatickému pohybu. Vycházet budeme především z Labanovy analýzy pohybu, která zařazuje mezi dominantní faktory pohybu tyto aspekty: TĚLO, ÚSILÍ, PROSTOR A TVAR. 

Vědomý pohyb ale také pohybová analýza, které se budeme snažit porozumět nám do praxe přinese více sebedůvěry, nástroje jak porozumět signálům těla a dále na ně reagovat tak, aby nám bylo dobře. Lépe se budeme orientovat v prostoru a rozumět tomu, co a jak na nás v prostoru působí. A budeme také schopni vnímat neverbální komunikaci dětí, které učíme.

Kreativní pohyb je takovou pohybovou meditací, kdy nejen vědomým pohybem pozitivně ovlivňujeme naše tělo, ale také naši mysl a emoční prožívání. Po delší praxi pak přichází i další přínosy jako je vnímání svého těla v běžné akci, hloubější vnímání pohybového vyjadřování druhých a především nahlížení na situace jinak, z více úhlů pohledu.

VNITŘNÍ OVLIVŇUJE VNĚJŠÍ A NAOPAK

Pohybovou analýzou každý může lépe poznat a pochopit sám sebe a taktéž i druhé. Pokud víme, že náš vnitřní emocionální stav ovlivňuje na vědomé i nevědomé rovině tělo v oblasti neverbální komunikace, tak také víme, že vědomým pohybem lze ovlivnit to jak se cítíme a díváme na situace a svět kolem nás

Na lekci bude prostor pro Vaše dotazy. Lekci ráda upravím tak, aby Vám do Vašeho života a pedagogické praxe přinesla co největší užitek. 

Zažijte vědomý pohyb, zažijte změnu.

Na setkání v pohybu se těší Lenka Červená.



Fotografie z realizovaných programů v MŠ a ZŠ


Edukační program pro MŠ a ZŠ 1. - 3. třída

 září  - prosinec 2024


CESTIČKY

Jak vypadá život v podzemí? Kdo si pod našima nohama vytváří cestičky nebo spí? Obydlí v podobě nor mají i velcí živočichové, kteří to jsou?

-----------------------------------

UČÍME SE V POHYBU, UČÍME SE HRAVĚ

Společně s dětmi v pohybu i výtvarné činnosti prozkoumáme život některých živočichů a života v půdě.

Edukační program pro MŠ a ZŠ 1. - 3. třída

 září - prosinec 2024


ŽIVOT V TRÁVĚ 

S kým se můžeme potkat na louce? Kdo tam žije? A co kdybysme se sami proměnili v motýla nebo včelku a navštívili pár lučních kvítí? Své tělo také rozpohybujeme za pomoci hudby i básniček.

-----------------------------------

UČÍME SE V POHYBU, UČÍME SE HRAVĚ

Společně s dětmi v pohybu i výtvarné činnosti prozkoumáme koho můžeme na louce potkat a co všechno se tam děje.


REZERVAČNÍ FORMULÁŘ

LEKTORKA

Lenka Červená

Čas strávený s dětmi a mládeží je pro mě samotnou jeden neustále se měnící proces, který přináší nové podněty k mému dalšímu rozvoji. V procesu učení se zaměřuji na kreativitu, tvořivou hru a improvizaci. Ráda prolínám a hledám společnou souhru mezi jednotlivými uměleckými obory, především pak v tanečním a výtvarném směru. Vedu děti k cíli, neopomíjím ale proces, který je mnohdy podstatnější. Snažím se o podporu vnitřní motivace a svobodné vyjádření ve vlastním tempu.

Základní vzdělání v kostce

  • Bc Pedagog volného času obor vychovatelství
  • 2 roky studium somatického pohybu - Vědomé tělo s Renou Milgron, Praha
  • 4 bloky Medicína v Tanci, Zuna Vesan Kozánková
  • 4 bloky Somatické systémy s Aničkou Línovcovou
  • 1 rok studia Tanečně pohybové terapie, Olomouc
  • Lektorský rekvalifikační kurz Pilates, Blahušová, Praha
  • Rekvalifikační Masérský kurz, Praha
  • Postgraduální vzdělávání - Základy Arteterapie, Ćeské Budějovice
  • Semestrální vzdělání - jóga a zdravý životní styl, České Budějovice
  • Tanec do škol, týdenní seminář pro pedagogy, Praha
  • Škola tančí, víkendový seminář pro pedagogy, Žďár nad Sázavou
  • Komunikační výcvik s prvky arteterapie, dramaterapie a muzikoterapie, Bára a Petra Polívková, Chotěboř


Zkušenosti v kostce

Praxe ve vedení tanečně pohybových lekcí 20 let. Začínala jsem u moderních stylů jako je street dance, postupně jsem přešla na tanec a cvičení se somatickým přístupem se zaměřením na funkční pohyb.

  • 2014-2015 práce v organizaci Kredance.zs, Vedení dětských kurzů od 3 let a Kreativní tanec pro dospělé, České Budějovice
  • od r. 2016 založení organizace Tanchi - tanečně pohybové kurzy se zaměřením především na kreativní a současný tanec a pohybovou somatiku, České Budějovice
  • Zkušenost s vedením až 5 členného lektorského týmu 
  • 2019 - 2021 vedení kurzů ve vlastním tanečním studiu v Českých Budějovicích
  • 4 roky praxe vychovatelky v ZŠ (České Budějovice a Frymburk)
  • 2022 - 2023 učitelka v ZŠ Sobíňov (1. stupeň - Tv, Prv, VV)
  • od r. 2023 edukátor na zámku ve Žďáře nad Sázavou
  • od r. 2023 projekty v MŠ a ZŠ pro děti i pedagogický personál, zaměření kreativní pohyb

Nyní vyučuji pravidelné dětské kurzy pro děti i dospělé, vedu nepravidelné workshopy a pracuji jako edukační pracovník na zámku ve Žďáře nad Sázavou.


REFERENCE 

Dobrý den, děkuji Vám za Vaše hodiny, které se nám moc líbili. Těšíme se na Vaši další spolupráci...

Tomková Ivana

ZŠ KRUCEMBURK